Sayfalar

28 Şubat 2014 Cuma

Deniz Gezmiş'in ruhu

Yıllar önceydi.. Ruh çağırma olaylarından bahsediyorlardı.. Bazı korku filmlerindede görmüştüm böyle şeyleri.. Inanmıyordum ama.. Biri ben gördüm, öyle bir şey var dedi.. Oturduk bir gece denedik bizde.. Inanmadığımız için ve o ruh çağırma anı gülmekten yerlere yattığımız için gelmedi tabi.. Yok öyle bir şey dedik, geçtik. Bir kaç yıl sonra abim böyle bir şeye tanık olmuş.. Ve heyecanla anlattı bize.. İçimizde böyle şeylere inanmayan tek kişidir aslında. Oda inandıysa denemekte yarar vardı. Bir akşam oturduk ciddi ciddi çağırdık.. Önce yine kıkır kıkır gülüşmeler.. Bi diğeri, ya bi ciddi olun ya.. Sabırla ciddiyet takınmalar. Oda ne? Bir süre sonra fincan hakikaten hareket etmeye başladı.. Gözler faltaşı, hafif bir korku hakimdi bende.. Ama bi o kadarda heyecanlı.. Birbirimizi kandıracak halimiz yoktu. Çünkü herkes zaten bir açık arıyordu, ha biliyordum zaten bir hile vardı, demeye.. Yoktu hiç bir hile yoktu..  Biz o dönemler bunu sık sık yapıyorduk.. Ünlü ünsüz kimleri çağırmadıkki? En çok Deniz Gezmiş'i çağırırdık.. En güzel sohbetleri o yapardı.. Eğlenceliydi. Birde hiç korkmazdım onun ruhunu çağırdığımızda.. Beni etkileyen iki şey olmuştu.. Biz çay içiyorduk. Bize dediki, "banada bir çay verin". Nasıl içeceksin, diye sorduk. Sembolik masada kalsın, dedi.. O çay bardağı hala gözümün önünden gitmez.. Azalakcak mı diye salak salak bakıyorum. Azalsaydı herhalde hepimiz altımıza ederdik. Birde yine bir akşam sohbetimizde bizden bir müzik istedi.. Rodrigo'nun Gitar Konçertosu.. Ben o müziği biliyordum, klasiktir, herkes mutlaka duymuştur. Ama o zamanlar o müziğin adını bilmiyordum, o akşam öğrendim. Ve o müziği açtık. Sesini biraz daha yükseltebilirmisiniz dedi.. Yükselttik.. Ve hepimiz sessiz bir şekilde o müziği dinledik.. Sonra teşekkür etti bize.. Bizi baya sarmıştı bu olay.. Hemen hemen her akşam böyle ruh çağırma seansları yapıyorduk.. Hatta ve hatta ben bir kelimeyi yine Deniz Gezmiş'ten öğrenmiştim.. "Fetişist" bir cümle içinde kullandı. Daha önce hiç duymamıştım.. Bugün onun doğum günü.. Böyle bir anımı paylaşmak istedim.. 
Bütün bunlar neydi? Hala çözebilmiş değilim. Gelen ruhlar gerçekten onlar mıydı? Bilmiyoruz.. Bunun dinle alaksı yok.. Hıristiyanlarda yapıyor bunu.. Bunun çok güçlü bir enerji ile alakası var, ama çözemiyorsun ne olduğunu.. Yaşarken nasıl bir düşünceye sahiplerse yine aynı düşüncede konuşuyorlar.. Bizim düşüncelerimizin bir yansıması diyeceğim ama, o akşam orada bulunan hiç kimse "fetişist" kelimesini bilmiyordu. Dedim ya çözemedik.. Sonra bıraktık zaten.. Uzun zamandır yapmıyoruz. Ama böyle bir şeyin var olduğunu söyleyebilirim.. 

Bugün yaşasaydın eğer 67 yaşında ihtiyar bir delikanlı olacaktın.. Ama sen 25 yaşında bir delikanlı olarak kaldın.. Sen ve senin gibi diğer yürekli arkadaşlarının cansız bedenleri bile bir çok siyasetçiden daha aktif, hala.. Ölümsüzlük diyorlar buna.. 
Bir oğlum olmalı, adı Deniz olmalı dedik.. Ama iki oğul birden oldu.. O'nada "beni Taylan Özgür'ün yanına gömün" dediğin arkadaşının adını verdik.. Ve sanırım o ruhuda verdik. 
Iyiki doğdun. Iyiki.. 

Işte bizden istediği o Rodrigo'nun gitar konçertosu. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder