Sayfalar

17 Nisan 2016 Pazar

Meydan Okuma Var Dediler... 1,2,3,4,5,6,7

Ben Ferminada gördüm. Ama fikir anası sacakliymis.  Sorulara baktım eğlenceli sorular. Neden olmasın, tam kafa dağıtmalık. İsteyen herkes yapabilirmiş tabiki. Yapmayabilirmişte.. Bende bu pazar 7 soruyla başladım. Toplam 30 soru. İster günlük, ister toptan, ister kısım kısım.. Bu challengler yani meydan okumalar bloglarda bir hareketlilik sağladığı, ve göremediğin blogdaşları tanınma açısından güzel buluyorum. Ve ilk kez böyle bir şey yapıyorum. 



  • 1.     Müzik listenizdeki ilk 10 şarkıyı paylaşın. Dinlerken nasıl hissediyorsunuz?

  • Benim müzik listem yok. Radyo dinlerim sürekli. Bahtıma ne çıkarsa. Şarkılardan fal tutmak mesela. Elbette bazı şarkılar vardır ki farklı şeyler hissettirir insana. Toparlayabildiğim kadarını ve ha deyince aklıma gelmeyenleri yazamayacağımdam 10 şarkı çıkar mı bilmem? 

    1) Ezginin günlüğü: 1980, diğer adı "Sigaramın Dumanına Dumanına sarsam, saklasam seni" herkesi farklı yerlere farklı yaşanmışlıklara götürür bu şarkı. Bende bu şarkıyı dinlediğimde aynı yıl kaybettiğim annem aklıma gelir hep. 

    2) "Yüce Dağ Başında Yanar Bir Işık," bu türkü bana hep arkadaşım Ayçayı hatırlatır, ilk onda dinlemiştim. 

    3) Ayça demişken, birde "Ünzile" şarkısı vardır ki, çok güzel söyler. Sözleride çok koyar insana. Bir Aysel Gürel şarkısıdır. 

    4) "Pencereden Kar Geliyor" türküsü bana kardeşim Serdar'ı hatırlatır. Bir gece otururken kalabalık bir ortamda bu türküyü söylediğinde hepimizin tüyleri diken diken olmuş, gözlerde yaşlar belirmişti ve ilk kez orada türkü söylediğini görmüş ve duymuştum. 

    5) "bir ah çeksem karşıki dağlar yıkılır" türküsü çıktı biraz önce radyoda, mesela bu türkü yine annemi hatırlatır. '70 lerde kocası göçmen işçi olarak Almanya'ya gidince mektuplaşırlarmış. Türkülerle avunurmuş oda herkes gibi. Sözlerini dinleyince annemin bu türküyü sevmemesine imkan yok zaten. 

    Bir Of Çeksem Karşı Ki Dağlar Yıkılır
    Bugün Posta Günü Canım Sıkılır
    Ellerin Mektubu Gelmiş Okunur
    Benim Yüreğime Hançer Sokulur

    6) yabancı şarkılarda eskide takılı kaldım ben. Hala severek dinlediğim eskilerden Skorpions, Still Loving You http://youtu.be/27yIZfgWO48 ve Wind Of Change http://youtu.be/n4RjJKxsamQ varki ne zaman dinlesen 26 yaşımda olurum. Özel konular bunlar:) ha birde Metalicca'nın Nothing Else Matters http://youtu.be/Tj75Arhq5ho şarkısı vardı beni eskilere götüren. 

    7) son olarak, ( çünkü yukarda üç şarkıyı birden yazdım, etti 10) şu şarkıyı zamansız şarkılar olarak kazıdım beynime, ne zaman dinlesem gözlerimi kapar dinlerim.. Gerçi benim şarkılar hep göz kapamalık:) 

    Şarkıları 10 ile sınırlandırmak zor oldu. Elbette daha nice şarkılar, türküler, ve dünya müzikleri var. Geçen arkadaşımda dinledim Cesaria Evora.. Müthiş bir kadın ve ses. Uçuşan tüller arkasında, deniz kokusunu içe çekerek dinlenecek türden. http://youtu.be/2X4ghUUCw7s

    İlk ve uzun soru bitti, nihayet:) 


    2. Göbek adınız nedir? Sizin için önemini anlatabilir misiniz?

    Göbek adım yok. Küçükken benim göbek adım şuymuş, buymuş derdim. İlk söylediğimi unutur ikinci bir şey uydururdum. Yani hep yalan. 


      3. Cüzdanınızda neler olduğunu bizimle paylaşın.

      Cüzdanım budur. Emektar cüzdanım. Başına neler neler geldi. Çalındı. İçindeki parayı alıp bir çöpe artmışlar. Çöpçülerde kayıp bürosuna teslim etmişler. İçindeki kimlikten bana ulaşıp, teslim ettiler. Nasıl bağrıma bastım, iyice eskidi, derisi merisi soyuldu ama hala sağlam. Güçlü bir bağımız var kopamıyoruz birbirimizden. İçinde ne olacak işte, para, kartlar, kimlik, ehliyet, pul, kasa fişleri, vs. 



      4. Kim veya ne olmadan yaşayamazsınız? Neden?

      Aileyi, arkadaşları bende geçiyorum, onlarsız yaşam mı olur? Bu soruya sanırım, şarap ve sigara diyeceğim:) bu ikili olmadan daha iyi yaşanır belki ama, kuru kuru olur sanki. Onlarsız ha yaşamışım ha yaşamamışım:)) 


        5. Koleksiyonunu yaptığınız herhangi bir şey var mı?

        Koleksiyonunu yaptığım bir şey var mı diye düşündüm. Çook önceleri kibrit kutusu biriktirildim. Çeşitli ülkelerin çeşitli kibritleri. Sonra ne oldu bilmiyorum. Bildiğim şu ki, şimdi koleksiyon değilde, sürahilere hiç dayanamam. Ben bir sürahi, karaf hastasıyım. Şurda bir kaçı var. Ve hepsinin bir anısı. İkisini gittiğim restoranlardan arakladım:) ikisi hediye. Diğerlerini ben aldım. Böyle işte benim koleksiyon anlayışım:) 





          6. Evcil hayvan olarak ne beslemek isterdiniz?

          Kedi, kedi, kedi.. Ve bir gün yine olacak biliyorum. 


            7. Yatarken ne giyersiniz?

            Yatarken doğal olarak pijama giyilir:) ama bu soruda benim için güzel oldu. Ben sürahi/karaftan sonra tam bir pijama aşığıyım. Yaz kış pijamasız yatamam. Ama pijama şöyle hani eskiden " küçük ev" dizisi vardı kızları Mary, Laura gece beyaz fırfırlı, işlemeli pijamalar giyerdi, işte o türden pijamalar. 

            30 sorudan 7 sini cevapladım. Günlük yapamasamda sonunu getirebilirim diye düşünüyorum. 




              Görüşmek üzere.. 


              5 yorum:

              1. cüzdanın çalındıktan sonra size dönmüş olması mucize gibi bir şey sanırım. bir ara cüzdanımın içine telefon numaramı iliştiriyorum diye herkes benimle dalga geçiyordu, al işte bak, arıyorlarmış! :)
                karaf ve sürahi koleksiyonu yapanı da ilk gez görüyorum! güzel oldu bu sorular.

                YanıtlaSil
                Yanıtlar
                1. Sahiden mucize gibi. Gariptir, kaybettiğim çoğu şeyler bana geri döner. Yazın tatilde çantamı, içinde laptopumla birlikte Geyikli çay bahçesinde unuttuğumu feribota binip Bozcaada'ya gittiğimde öğrenmiştim. Ertesi gün jandarma karakolundan teslim aldım. Başıboş kimsesiz çantamı patlatabilirlerdide:)
                  Benim koleksiyon evet bi denişik:))bencede güzel, tam kafa dağıtmalık sorular:)

                  Sil
              2. Ekleyecegim seyler var, unutmusum, benim eskiden kalma mektuplarim, kartlarim var, hala sakladigim. Birde anilarimi biriktirim ben, soyutturlar ama cekmecelerimden cikarlar bazen. bazilarini atar, yerine yenisini koyarim..

                YanıtlaSil
              3. Boncuk benim içimde de bir yara oldu resmen. Ama bir gün yeniden kedi gelecek sana, çok inanıyorum. Cüzdanlar geri dönüyorsa elbet kedi konusunda da bir şeyler yapar hayat :)

                YanıtlaSil
                Yanıtlar
                1. Ah keşkeeee!! Ama umudum bu sefer çok az. Çünkü sahibi arıyor aylardır😪

                  Sil