Sayfalar

2 Ağustos 2017 Çarşamba

Kafam Karışmış Olabilir..


Bugün. 1 Ağustos. İsviçre için çok önemli bir gün. Benim için sadece tatil olması önemli. Birde arkadaşımın Doğum günü olması. Ama İsviçreliler öyle mi? Ülkeleri ile gurur duyan bir milletir bu İsviçreliler. Gerçi kim ülkesi ile gurur duymuyor ki? Bende gurur duyuyorum ülkemle. Fark şurda yatıyor, yönetim biçimi ile gurur duyamıyorum. Burada öyle mi? Hem yönetim biçimi hem doğası ile gurur duyuyorlar büyük çoğunluğu. İnsanlar kendilerini mutlu ve güvende hissediyorlar. Ben İtalya'da doğsaydım İtalya ile, Japonya'da doğsam Japonya ile gurur duyacaktım. Hatta ve hatta bir Afrika ülkesinde veya Avusturyada bir yerde doğsaydım oraları sevecektim. Bu böyle. Çünkü nerede yetiştiysen oraların kültürü yapışıyor üzerine. Çocukluğundaki tatlar, kokular, duyulan sesler, ata/ana sözleri, yöresel müzikler, oyunlar, yemekler, vs. Bınlar bağlıyor seni yaşadığın yere. Oraya ait hissediyorsun kendini. Yani bunları nerede yaşarsan orayı seviyorsun. Başka seçenek yok zaten. Onun için doğduğun yeri, ülkeyi seçemediğin için olduğu gibi seviyorsun. Bu yüzden çok fazlada abartmamak lazım. Yani "Türk'ün Türk'ten başka dostu yoktur" gibi, "Almanya almanlarındır" , Türkiye türklerindir" gibi, sevmiyorum bu tür rasist söylemleleri. Dünyalı olabilmek.. hayvansan hayvan, insansan insan olarak. Hayvanların hayvan gibi davrandığından eminimde, insanlardan hiç emin değilim.  
Bu bir dünya, ve hepimiz misafiriz, bir gün hepimiz ölüp gideceğiz. Bu kadar basit. Hiç kimse diğerinden üstün değil. Nokta.. 

*******

Sosyal medayadan bir tiksinti geldi bana. Elimizde bir alet, o ne demiş, bu ne demiş, kim ne yapmış, enformasyon çılgını olduk. Fakat bilgi sıfır. Anlık öğreniyorsun ve unutuyorsun. Enformasyonlarda şu; şort giyen kız, tecavüzler, büstlere saldıran pis sakallı insanlar, 15 Temmuzu savunmayanlar fetöcü, adalet yürüşüne destekleyenler hem pkkli hem fetöcü, oruç tutmayan Müslüman değil, alkol içen ateist falan filan. Bu saçmalalıklar var, birde bunlara laf yetiştirenler. Ooooo sosyal medayada herkes kendini bir bok sanıyor. Şeye benziyor bu; tavşan pipisini taşa sürtmüş, dağı beceriyom sanmış ya, öyle bir şey...  uzak kalmaya çalışıyorum bu ara. Ama çağ öyle bir çağ değil. Enformasyon her yerden sızıyor. Kurtuluş yok. Sadece daha fazla irdelemiyorum. Hiç bir şeyi. Hiç bir şeyi diyorsam hakkaten hiç bir şeyi. 
Ha soyadıyla özdeşleşen Şık hareketlerde oluyor. Seviyorum böyle özgür ve özgün  hareketleri. Öğrenmem gereken çok şey var 

********

İsviçreli bir arkadaşımla yaprak sarması yaptık. Bi ara kendisi yapmış ama olmamış. Hepsi patlamış falan. Aylardır bekliyordu, bir gün beraber yapalım ve öğreneyim diye. Sanırım keyfim anca yerine geldi. Şu gün yapalım dedim. Hemen atladı. Öğrenmeye yatkın biri. Severim öyle İnsanları. İki eliyle bir s... doğrultamayan tipler var ya, beceriksiz, bok üstünden sinek kaldıramayan tipler, hiç haz etmem. İnsanın eli işe yakışmalı.  Koca leğen iç hazırladık. O kendi tenceresini, ben kendi tenceremi doldurduk. İlk bir kaç sarmadan sonra öyle güzel sardı ki; benimkiler sönük kaldı yanında. Sonra nasıl pişireceğini anlattım. Bugün görüştüğümde sordum nasıldı diye. Olağan üstüydü, koca tencere bir akşamda bitti, sürekli yapacağım dedi. 

*********

Malum yaz mevsimi. Ve herkes tatilde denizde, orda burda. Deniz tatilini seven biriyim ben. Özlerim denizi, kumu, güneşi. Ne geçen yıl, ne bu yıl olmadı henüz. Kısa kısa Venedig veya günlük dağ ve doğa gezileri tatil değil.onlar gezi. Adı üstünde Gezi. Denizin sakin sakin plaja vuruşunu, kokusunu, hissetmeliyim. Malak gibi güneşin karşısında yatmalıyım. Kış için gerekli güneşi, denizi depolamalıyım. Yoksa kışın hasta oluyorum. Bu böyle. Ama işte olmayınca olmuyor.. Olur inşallah🙏

*********
Bu ara insana, arkadaşa ihtiyaç duyduğum bir dönem. 
İnsan kendini arkadaşlarının kollarına bırakabilmesi ne güzel duygu dimi. Ama inandığın ve güvendiğin. Yıllarca çay gibi demlediğin, şarap gibi sakladığın.  Tarafsız olduğuna inandığın.. Neyse onu söyleyen. Seni pohpohlamak değil. Çünkü sırıtır o söylenenler. Soyut kelimelerle somutlaşan duygular. Farklı düşünceleri kendi düşüncelerinle harmanlamak. . Bu paragraftan bir şey anlaşılmadı biliyorum. Zaten bende anlamıyorum. O zaman bırakalım dağınık kaldın. 

******* 

Uzun zamandır kelimelerim beynimde cirit atıyor. Ama doğru cümlede buluşamıyorlar. Buluşturmak istemiyorda olabilirim. Herşey olabilir. 
Ben mi? Ben iyiyim. Sadece biraz kafam karışık. 

11 yorum:

  1. Sosyal medya denen şeyden özellikle twitter, facebook'tan ben de nefret ediyorum. Twitter açmış kapatmıştım, (toplamda üç kez sanırım) sonra 60'ıma gelmeden şu senaryolarım yapımcıların dikkatini çeksin diye tekrar açtım. Bir sürü parayla takipçi satan insanlar takip etmeye başladı, kendilerine de 'sosyal medya uzmanı' diye ad takmışlar:)))neyse katlanmaya çalışıyorum.
    Herkes içinde yaşadığı, köklerinin olduğu vatanını sever ama şu haliyle korkmaya başladı. Vatanımızdan değil de içindeki bir kesimden. İnsanın en temel içgüdüsü hayatta kalmaktır, bundan korku duymaya başlayınca nerede yaşıyor olursa olsun mutlu olamıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşünceler aynı. Teşekkür ederim Müjde ablacım yorumun için💜😊

      Sil
  2. Haberlerden uzak tutuyorum kendimi, bu kadat çok şeyi bilmek istemediğime karar verdim. Üzerinde harekete geçmeyeceksem öğrenmenin de bir faydası yok. Zaten öğrendiklerimizin % 70 i bilgi kirliliği.

    Bu yaz tatilin her türlüsünü yaptım ve inanır mısın şu an tek istediğim evimi döküp bir güzel temizlemek. İnsanoğlu bir tuhaf azizim.

    Yaprak sarma sadece bir kere pişirdim. Sonra pişirenlere yakın yere taşınınca hehehe yeme kısmında uzmanlığımı sürdürüyorum. Aslında yemek yapmayı seviyorum ama sürekli yapmayı sevmediğime karar verdim. Pöf.

    Bu da böyle karışık bi yorum oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karışık yazıya karışık yorum cuk oturmuş ama💜😀

      Sil
  3. Hahaha sahiden kafan karışmış senin. Hani ben sana dönüp dönüp, "İlgilenme bu ülkede olanlarla!" diyorum ya, senin ruh sağlığın için diyorum. Bizim milletin şöyle bir durumu var ama: her şeyin bokunu çıkartmak. Sabah konuştuk Selçuk'a suyu çıktı her şeyin diye. Sosyal medyadan muhteşem hayatlarını hepimizin gözüne sokan onlarca tanıdığımız var. Dışarıya gösterdikleri gibi olsa keşke hayatları. Yalanlar, aldatmalar, birbirlerinden nefret edip para, pul için bir arada olmalar. Önce kendilerini kandırıyorlar, sonra da milleti. Yazık etraftaki yarım akıllılar da bu tiplerin kolunda taşıdıkları çantaya, parmaklarına taktıkları yüzüklere imreniyor. Öyle bir yalan haller. İnan kusmuk kokuyor.
    Vatan ben kendimi nerede mutlu hissedersem orada benim için. Bu ülke için vatanım diyemeyeceğim. Bıktım çünkü. Kendi sattıkları OGS'lere ceza yazmakla ve milleti icrayla tehdit etmekle meşgul devlet şu ara. Demişti bakan zaten: Yapılan köprülerin parasını geçsenizde vereceksiniz, geçmesenizde diye. Seve seve ödetiyorlar yani şimdi. İçimden diyorum ki daha çok yapsınlar, daha çok eziyet etsinler insanlara. Belki akılları başlarına gelir.
    Uzun lafın kısası: Tek hayatın var. Takılma, biranı yudumla.
    Hımmm, bu arada: Ben seni çok seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fakat sende epey doluymuşsun. 😀İyiki boşalttın içini. Üstelik söylediklerinde çokta haklısın. Bende seni seviyorum💜

      Sil
  4. Şu kadar afet oldu, gram üzülmedim. Müstehak!

    YanıtlaSil
  5. of sorma ya utanıyoz valla ülkemizden.

    YanıtlaSil
  6. hala karışık mı kiiii :)

    YanıtlaSil